16 januari 2015

Rensning i projektpåsen

Ja, tiden flyger fram... Plötsligt har det nya projektet jag påbörjade bytts ut mot ett annat, sedan ytterligare ett annat o.s.v. Gick igen några av min påbörjade projekt idag och rensade bort det som jag insåg aldrig skulle bli färdigt.

Dessa små kreationer kommer aldrig att bli klara och är nu upprepade och tillbaka i garnsamlingen som nystan.
 
Ett av mina första projekt. Försökte virka en mössa samtidigt som den stora ullfilten jag höll på med. Använde fel garntyp (bomullsgarn) till ett jättefint mönster. Resultat? Inte bra alls, för att inte säga fult. Mönstret ska virkas i lingarn för att få en helt annan känsla och struktur. 
Detta bidde inte ens en tumme...

Ja, å denna lilla lila pryl skulle bli en virkad grytlapp i nävermönster. Försöka starta på den igen efter ett halvår = lönlöst.

Ytterligare en grytlapp, fast i någon slags stjärnmönster.
Insåg att denna kommer heller aldrig bli klar. Så samma med denna, riva upp och spara nystanet till något annat projekt.

Ett stycke mössa i tjockt Polar-garn som jag köpte och påbörjade i Tyskland.
Hade en idé om att de skulle gå att sy på fallskärmsklubbens svartvita logga på den. Det visade sig vara en dålig idé. Har ett projekt på min lista om att göra ett tjockt vitt pannband i korgstickning istället och det svarta nystanet blir det kanske aldrig något av.

Hahaha! Mera grytlappar! Detta var tänkt att bli två stycken, den andra med inverterade färger.
Får än så länge överleva i projektstadiet och ligga kvar i garnsamlingen i hopp om att de kan bli klara.

Så den korallfärgade diskhandduken... Fantastisk färg, men akrylgarn. Det kommer ju aldrig att gå att torka något med denna. Men är för sentimental för att dra upp den just nu. Den åker nog tillbaka till nyst-stadiet framöver. Kanske använde garnet till en man på en hysterisk enhörning istället?
Det vill säga om jag tar tag i det amigurumiprojektet som en gång stod på min lista.


Så det blir inte alltid som man har tänkt sig. Men var gör det egentligen? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar